Yogyacarta 2

27 september 2015 - Jogjakarta, Indonesië

Vandaag een bewogen dag ....

Na een ponsband door sommige van ons in de ochtend, een sober ontbijt wij op weg naar het paleis van de sultan en het waterpaleis.

We plannen om met de riksja's te gaan, heel makkelijk want staan  op straat aan ons hotel te wachten. Het paleis ,heel mooi, veel volk, verschillende keren aangesproken door eerstejaars studenten universiteit die graag hun Engels wilden oefenen en ons alles proefkonijn gebruikten, hmhm..

Onderweg naar het waterpaleis een halte gemaakt bij de louwak om zijn speciale koffie te drinken ....

Van het waterpaleis onder leiding van een " plaatselijke " gids, naar de achterstraatjes waar we in verschillende Batik winkels verzeild geraakten en ons Ann haar eerste souveniers kocht kwamen we uiteindelijk terug op staat terecht sprongen op een andere riksja en weg waren we richting beroemde Marlioboro straat, een heel drukke winkelstraat. Franklin en ik stapten uit onze taxi maar waar was Ann en haar riksja ??

Tijd gewacht tot het doordrong dat hare driver haar ergens anders in die lange straat moet hebben afgezet! Franklin op zoek en gelukkig na enige tijd zag ons Anneke hem lopen en zo waren we weer met 3.

Zalige straat voor de vrouwen ! Fr had hier al gauw genoeg van en verloor ons uit het oog.... of wij hem ?? Feit is dat we hem zeker een uur niet meer zagen en ervan uitgingen dat hij op het eind van de straat wel zou wachten ..... We hebben elkaar teruggevonden,ja .... uiteindelijk ..... Oef !

Na ons vliegtickets naar Bali geboekt te hebben  en iets achter de kiezen te steken kruipen we nu in bed want ze komen ons morgen om 4u in de ochtend oppikken voor onze trip naar Borubodour en al de rest. Morgen meer , slaapwel